26 év 26 könyv

by - december 14, 2021

26 éves lettem idén. Igazából borzasztó leírni, nagyon öregnek érzem magam. Egész pontosan a 26 évet érzem soknak, belül meg még egy kisgyereknek, aki sosem akar felnőni. 

Nos, egy időben népszerűek voltak az "x év x tanulság az életről" bejegyzések és videók, és idén én is kedvet kaptam egy ilyen bejegyzéshez. Elkezdtem gondolkodni, hogy mivel tehetném egy kicsit érdekesebbé,  és úgy határoztam, hogy összegyűjtök 26 emléket egészen gyerekkoromtól kezdve.

Majd váratlanul beugrott, hogy mi lenne, ha könyvekből gyűjtenék össze egy listát? S íme, itt van.

Sorrend nincs, nagyjából évek alapján haladtam. :)

1. Móricz Zsigmond - Árvácska 

2. Victor Hugo - A nyomorultak

3. Suzanne Collins - Az éhezők viadala (trilógia)

4. James Dashner - Az útvesztő (3 részt olvastam)

5. Rebecca Donovan - Elakadó lélegzet (trilógia)

6. Antoine de Saint-Exupéry - A kis herceg

7.  J. K. Rowling - Harry Potter könyvek

8. Orvos-Tóth Noémi - Örökölt sors

9. Eddy de Wind - Auschwitz, végállomás

10. Tamási Áron - Ábel a rengetegben

11. Alexandra Christo - To Kill a Kingdom

12. Szentesi Éva - Pedig olyan szépen éltek

13. Stephanie Garber - Caraval


 14. Delia Owens - Ahol a folyami rákok énekelnek

15. Tonke Dragt - The Letter for the King (a sorozatot is nagyon szerettem Netflixen)

16. Holly Black - A kegyetlen herceg (fantasztikus trilógia)

17. Suzanne Collins - Énekesmadarak és Kígyók Balladája

18. Böszörményi Gyula - Leányrablás Budapesten

19. Örkény István - Válogatott egyperces novellák

20. Péterfy-Novák Éva - Apád előtt ne vetkőzz

21. Grecsó Krisztián - Vera

22. Rebecca Ross: A királynő felemelkedése

23. Antonio Iturbe - Auschwitzi könyvtáros

24. W. Bruce Cameron - Egy kutya négy élete

25. Glendy Vanderah - Ahol az erdő a csillagokig ér

26. Edith Eva Eger - A döntés

Ez lenne az én listám. Bevallom, elsőre gondban voltam, mert azt hittem, nem találok 26 jó könyvet, de sikerült ezeket kiválasztanom. Nem mindegyik a kedvencem - főleg visszatekintve, viszont amikor éppen olvastam, akkor tetszett vagy hatással volt rám az adott könyv. :)

Azt megjegyzem, hogy az utolsó 18 könyv az tavalyi és idei olvasás, leszámítva az Egy kutya négy élete című alkotást, az nem volt a molyos listámon, és most jutott eszembe, hogy olvastam :D

Te szeretsz olvasni? Mi a kedvenc könyved? Ismered valamelyiket a fent listából? :)



You May Also Like

0 hozzászólás